• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 18 فروردین 1400
کد مطلب : 127569
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/OYRWL
+
-

کیوسک/ روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]/ کودکان، قربانی کودتاچیان میانمار


نیویورک‌تایمز در گزارشی به قربانی شدن کودکان در درگیری‌های میانمار پرداخته است. این روزنامه نوشته که دست‌کم 40نفر از مردمی که طی روزهای اخیر به‌ دست نظامیان کودتاچی در این کشور کشته شده‌اند، کودک بوده‌اند. نیویورک‌تایمز تصویر «آیه‌میات» دختر 10ساله میانماری را که اخیرا کشته شده در صفحه اول خود منتشر کرده و به کشورهای جهان در مورد سکوت در برابر ارتش میانمار هشدار داده است. ارتش میانمار پیش از این در کشتاری وسیع، اقلیت مسلمان روهینگیا را به خاک و خون کشید شده بود.

روزنامه تایمز [انگلیس]
کاهش محدودیت‌های کرونایی انگلیس؛ یک ‌‌ماه دیگر


با کاهش میزان ابتلا و مرگ‌ومیر در شهرهای انگلیس، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که درصورت ادامه روند کنونی، دولت ‌ماه آینده قرنطینه و محدودیت‌های تردد در شهرها را کاهش می‌دهد. این هفته رستوران‌ها و کافه‌ها در انگلیس بازگشایی شدند. بوریس جانسون اعلام کرد که سفرهای خارجی نیز ممکن است از ‌ماه آینده آغاز شود. نیمی از مردم در انگلیس واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

روزنامه الاخبار [لبنان]
عربستان؛ متهم اول کودتا در اردن


روزنامه الاخبار در گزارش مفصلی به بررسی ابعاد مختلف حوادث اخیر اردن پرداخته است. به نوشته این روزنامه، اگرچه سخن از توطئه بزرگ علیه ملک عبدالله می‌تواند مبالغه‌آمیز باشد اما هویت نیروهای دستگیرشده در جریان تحولات اخیر نشان‌دهنده نگرانی اردن از نفوذ عربستان سعودی در دستگاه‌های امنیتی و اقتصادی این کشور است. الاخبار همچنین شهامت عبدالله برای مقابله با دوستان عربستان در اردن را با روی کار آمدن بایدن در واشنگتن مرتبط دانسته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید